Mindkét terem arra hivatott, hogy be tudjuk mutatni a gyerekeknek elődeink rég elfeledett használati tárgyait, kincseit. Nagyon nehéz volt összegyűjteni a régiségeket, hiszen azok java már falumúzeumban található. Köszönet illeti tanítványainkat, kollégáinkat, a szülőket, ismerősöket, akik lelkesen hozták el a nagyszülők, dédszülők még meglévő tárgyait. Így be tudtunk rendezni egy falusi életteret: a konyhát, a tisztaszobát, a mosdót, az éléskamrát, a gazdasági részt. A másik teremben pedig egy régi tantermet. A múzeumpedagógiai foglalkozásainkon a gyerekek visszacsöppennek abba a világba, ahol a mai korszerű eszközök őseit mutatjuk be.
Öt tematika köré csoportosítottuk a foglalkozásokat, melynek címét a régi falvédők szövege ihlette:
1. Konyha, tisztaszoba, mosdó: Kedves vendég nem kínálunk, végy egyedül, itt a tálunk!
2. Kamra: Van itt mindenféle jó falat, aki éhes, jóllakhat!
3. Gazdaság: Bort, búzát, békességet, csinos, dolgos feleséget!
4. Iskola: Istennek, hazának, tudománynak
5. Régi korok kincsestára dvd-ből feladatlap
Kipróbálhatják a mákdarálást, hogy az illatos kávészemekből hogyan lesz porhanyós kávé a régi fából készült kávédarálóban. Megfoghatják a szenesvasalót, rácsodálkozhatnak a régi sparheltre. Megnézhetik a konyhakredencben tartott eszközöket. Játékos formában megtanítjuk a nevüket, hasznukat. Bepillantást nyerhetnek a tisztaszobába, ahol áll a katiban a gyerek, vagy éppen elringathatják közösen énekelt altatódallal a kiságyban fekvő pólyásbabát. Megmoshatják a kezüket a fából készült tartóban levő lavórban, megtörölhetik azt a hímzett törölközőben. Megnézhetik, hogyan sulykolták, mángorolták az asszonyok ruhákat. Vagy éppen hogyan prakkerolták ki a port a szőnyegből. Korabeli képek és videófelvételek is segítik elképzelni a régi világot. A kamrában elfeledett kincsek sorakoznak: vindők, sajtárok, zsomporok, vajköpülő, régi mázsa. A gyerekek tölthetnek kolbászt régi hurkatöltővel. A gazdasági részben képet kapnak, miféle eszközökkel dolgoztak a földeken eleink. Videón is megtekinthetik a „Régi korok kincsestára” elnevezésű helyiségünket. Feladatlapok kitöltésével tanúsíthatják, hogy megőrizték a múlt egy szeletét. Megfér egymás mellett a palatáblára írt jó válasz és a tableten megoldott feladat. Jelezve ezzel, hogy a múlt és a jelen milyen szoros kapcsolatban van egymással. „A múlt erős gyökér, jelen és jövő belőle él. „(Bábel Balázs). A tanteremben kipróbálhatják, hogyan tanultak a múlt századokban a kisdiákok. Milyen volt a felszerelésük. Összehasonlíthatják, hogyan fegyelmeztek egykor s hogyan ma a pedagógusok. Megtapasztalják, miféle elemózsiát vittek a gyerekek tízóraira: egy szem alma, hagyma meg egy karéj kenyér. Hideg időben sült krumpli a zsebbe, hogy melegítse a kezüket. Összegezve: bepillantást nyerhetnek az egykori iskolai életről.
Természetesen nemcsak a mi tanulóink vehetnek részt ezeken a foglalkozásokon, hanem bárki, aki érdeklődik a hagyományok iránt. A 2019-es évben a város szinte valamennyi óvodás nagycsoportosa részt vett az élménypedagógiai foglalkozásunkon.